MARKA REGIONU LUBUSKIE – DYSKUSJA ROZPOCZĘTA
Lubuska Izba Rolnicza została zaproszona do włączenia się w prace nad strategią marki regionu – „LUBUSKIE”. Przedstawiciele LIR uczestniczyli w konferencji otwierającej 15 grudnia, jak i w pracach warsztatowych w podgrupach mniejszych 17 grudnia br.
W dobie szeroko rozwiniętego PR (public relation) każdy produkt, firma a nawet miasto czy region tworzy swoją markę. Spełnia ona cele prorozwojowe, tzn. pomaga zidentyfikować region, pomaga tworzyć dobry wizerunek miejsca. Na konferencji pn. Marka „LUBUSKIE” w Zielonej Górze zaprezentowano przykłady dobrych praktyk i zrealizowanych już strategii marek miast – Gorzowa Wlkp. oraz Szczecina.
Marszałek Marcin Jabłoński w słowie wstępnym spotkania pytając „czy Lubuskie potrzebuje marki?” – uzasadnił pokrótce jej potrzebę dla naszego regionu.
W warsztatach moderowanych przez dr Karolinę Janiszewską w Palmiarni dla grupy środowisk przedsiębiorców z regionu wypracowywano m.in. jaką treścią wypełnić nazwę marki dla Lubuskiego pod kątem przyszłościowego postrzegania naszego regionu.
Grupa zgodziła się, iż wizerunek ma być odbiciem tożsamości z dominacją gospodarczego widzenia nas w przyszłości. Region jest otwarty na Europę, dynamiczny, posiadający młody i ambitny kapitał ludzki, dobry biznes, nowe technologie. Stawiamy na jakość i rozwój.
Oczywiście dyskusja przebiegała w formie burzy mózgów, wymieniano dużo elementów- turystykę, nasze wino, naturę, lasy, etc., jako atuty i pozytywy, które należy wykorzystać.
Po kolejnych warsztatach z samorządowcami, naukowcami, ale i wielu zainteresowanymi tematem Lubuszan Urząd Marszałkowski przejdzie do dalszych prac, w tym wytworzenia wizerunku graficznego do dalszych konsultacji przez zainteresowanych.
Marka jest potrzebna wszystkim, możemy za jej pomocą sprzedawać korzyści, mieć dobre imię i emocjonalnie utożsamiać się z regionem.
mp