Lubuska Izba Rolnicza » Archiwum bloga » POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE WERYFIKACJI POWIERZCHNI PEG
Główna » Aktualności, Wyróżnione

POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNE W SPRAWIE WERYFIKACJI POWIERZCHNI PEG

Autor: Red. dnia 30 listopada 2020

W dniu 29 września 2020 r. Zarządu KRIR wystąpił do MRiRW o zmianę procedur ARiMR odnoszących się do weryfikacji powierzchni PEG.  Zarząd KRIR zwrócił uwagę, że skutkiem wznawiania postępowań administracyjnych z urzędu w sprawie przyznania płatności bezpośrednich za 2019r., w sytuacjach weryfikacji niewielkich powierzchni, jest nie tyle zwrot przez rolnika nienależnie pobranych kwot, co jedynie kosztowna korespondencja, stres rolnika wynikający z nałożenia sankcji, po czym ich umorzenie. Ponadto wspomniane procedury Agencji powodują konieczność poprawiania wniosków w innych działaniach, takich jak materiał siewny, młody rolnik, restrukturyzacja gospodarstw. W opinii KRIR takie postępowanie naraża rolników na niepotrzebny stres, a budżet Państwa na dodatkowe wydatki.

Ministerstwo Rolnictwa odniosło się do tej kwestii przesyłając odpowiedź, w której obszernie uzasadniono, że podejmowane przez ARiMR działania prowadzone są w oparciu o przepisy obowiązującego prawa.

Odpowiedź Ministerstwa >> otwórz

Źródło: MIR, KRIR

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!
  Copyright ©2024 Lubuska Izba Rolnicza, wszystkie prawa zastrzeżone.