Lubuska Izba Rolnicza » Archiwum bloga » STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI – OTWARTE KONSULTACJE
Główna » Aktualności

STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI – OTWARTE KONSULTACJE

Autor: Red. dnia 14 listopada 2013

Z końcem tego roku kończy się okres obowiązywania Lubuskiej Strategii Rozwoju Turystyki. W związku z tym Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zlecił przygotowanie nowego dokumentu wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko. Wykonawcą Programu Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020  została  firma Landbrand z Poznania natomiast wykonawcą Prognozy oddziaływania na środowisko firma 4-Enviro Projektowanie i Doradztwo w Ochronie Środowiska ze Szczecina. W ramach prac powstanie pierwszy dokument programujący rozwój turystyki na poziomie regionu w nowym okresie finansowania.

Prace nad dokumentem zostały podzielone na 2 części: analityczno-audytową oraz programową. Do głównych zagadnień poddanych diagnozie należą: stopień rozwoju infrastruktury turystycznej w regionie, funkcjonujące obecnie główne formy turystyki i produkty turystyczne, analiza potencjału i wizerunku turystycznego regionu. W ramach prac mających na celu przygotowanie dokumentu przeprowadzono także ocenę  stopnia wdrożenia Lubuskiej Strategii Rozwoju Turystyki na lata 2006-2013. Ocena ta była podstawą zaproponowania nowej, skuteczniejszej metody wdrożenia.

Część programowa Programu zawiera wizję i misję rozwoju turystyki w regionie, strukturę celów i działań służących całościowemu rozwojowi funkcji turystycznej regionu, założenia systemu realizacji,  sposób monitorowania i oceny stopnia wdrożenia oraz plan finansowy

Do głównych celów dokumentu należeć będzie realizacja takich zagadnień jak: zbudowanie konkurencyjnego wizerunku turystycznego regionu, stworzenie kompleksowego systemu informacji i promocji turystycznej, rozwój produktów turystycznych, rozwój infrastruktury turystycznej, wzmocnienie platformy kooperacji wokół turystyki w regionie, rozwój turystyki transgranicznej, rozwój wiodących form turystyki oraz rekreacji ruchowej i zdrowotnej. Najwięcej miejsca poświęcono rozwojowi produktów turystycznych, gdyż – jak zapewnia Hubert Gonera dyrektor Landbrand -Lubuskie ma do zaoferowania turystom niepowtarzalną mieszankę produktów turystycznych, które powinny być jego wyróżnikami, gdyż nie kojarzą się z żadnym innym regionem w Polsce. Wybrane zostały produkty wizerunkowe: Wino i kuchnia, Militaria i fortyfikacje oraz Przygoda na wodach, które silnie wyróżniają region na skalę ogólnopolską, cieszą się szerokim zainteresowaniem turystów z kraju i zagranicy oraz mogą decydować o wyborze lubuskiego jako celu podróży turystycznej.

Istotnym elementem prac nad Programem Rozwoju Lubuskiej Turystyki są szeroko zakrojone konsultacje, w ramach których odbyły się spotkania w Zielonej Górze i Gorzowie, dwóch stolicach regionu. Do udziału w spotkaniu zaproszono ponad 200 przedstawicieli branży turystycznej, stowarzyszeń i przeszło 90 reprezentantów jednostek samorządu terytorialnego z województwa lubuskiego. W konsultacjach wzięli udział także przedstawiciele Sejmiku Województwa.

14 listopada br. rozpoczynają się otwarte konsultacje społeczne projektu  Programu Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 roku wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.

20 listopada br. w godz. 11.00-14.00 w Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, Pniewo 1, 66-300 Międzyrzecz, odbędzie się konferencja, w ramach której przedstawicielom jednostek samorządowych, reprezentantom jednostek administracji państwowej oraz innym zainteresowanym podmiotom, zostaną zaprezentowane oba projekty.

Za www.lubuskie.pl

Digg this!Dodaj do del.icio.us!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!Dodaj do Yahoo!
  Copyright ©2024 Lubuska Izba Rolnicza, wszystkie prawa zastrzeżone.