Główna » Aktualności

STRATEGIA ROZWOJU TURYSTYKI – OTWARTE KONSULTACJE

Autor: Red. dnia 14 listopada 2013

Z końcem tego roku kończy się okres obowiązywania Lubuskiej Strategii Rozwoju Turystyki. W związku z tym Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego zlecił przygotowanie nowego dokumentu wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko. Wykonawcą Programu Rozwoju Lubuskiej Turystyki do roku 2020  została  firma Landbrand z Poznania natomiast wykonawcą Prognozy oddziaływania na środowisko firma 4-Enviro Projektowanie i Doradztwo w Ochronie Środowiska ze Szczecina. W ramach prac powstanie pierwszy dokument programujący rozwój turystyki na poziomie regionu w nowym okresie finansowania.

Prace nad dokumentem zostały podzielone na 2 części: analityczno-audytową oraz programową. Do głównych zagadnień poddanych diagnozie należą: stopień rozwoju infrastruktury turystycznej w regionie, funkcjonujące obecnie główne formy turystyki i produkty turystyczne, analiza potencjału i wizerunku turystycznego regionu. W ramach prac mających na celu przygotowanie dokumentu przeprowadzono także ocenę  stopnia wdrożenia Lubuskiej Strategii Rozwoju Turystyki na lata 2006-2013. Ocena ta była podstawą zaproponowania nowej, skuteczniejszej metody wdrożenia.

Część programowa Programu zawiera wizję i misję rozwoju turystyki w regionie, strukturę celów i działań służących całościowemu rozwojowi funkcji turystycznej regionu, założenia systemu realizacji,  sposób monitorowania i oceny stopnia wdrożenia oraz plan finansowy

Do głównych celów dokumentu należeć będzie realizacja takich zagadnień jak: zbudowanie konkurencyjnego wizerunku turystycznego regionu, stworzenie kompleksowego systemu informacji i promocji turystycznej, rozwój produktów turystycznych, rozwój infrastruktury turystycznej, wzmocnienie platformy kooperacji wokół turystyki w regionie, rozwój turystyki transgranicznej, rozwój wiodących form turystyki oraz rekreacji ruchowej i zdrowotnej. Najwięcej miejsca poświęcono rozwojowi produktów turystycznych, gdyż – jak zapewnia Hubert Gonera dyrektor Landbrand -Lubuskie ma do zaoferowania turystom niepowtarzalną mieszankę produktów turystycznych, które powinny być jego wyróżnikami, gdyż nie kojarzą się z żadnym innym regionem w Polsce. Wybrane zostały produkty wizerunkowe: Wino i kuchnia, Militaria i fortyfikacje oraz Przygoda na wodach, które silnie wyróżniają region na skalę ogólnopolską, cieszą się szerokim zainteresowaniem turystów z kraju i zagranicy oraz mogą decydować o wyborze lubuskiego jako celu podróży turystycznej.

Istotnym elementem prac nad Programem Rozwoju Lubuskiej Turystyki są szeroko zakrojone konsultacje, w ramach których odbyły się spotkania w Zielonej Górze i Gorzowie, dwóch stolicach regionu. Do udziału w spotkaniu zaproszono ponad 200 przedstawicieli branży turystycznej, stowarzyszeń i przeszło 90 reprezentantów jednostek samorządu terytorialnego z województwa lubuskiego. W konsultacjach wzięli udział także przedstawiciele Sejmiku Województwa.

14 listopada br. rozpoczynają się otwarte konsultacje społeczne projektu  Programu Rozwoju Lubuskiej Turystyki do 2020 roku wraz z Prognozą oddziaływania na środowisko.

20 listopada br. w godz. 11.00-14.00 w Muzeum Fortyfikacji i Nietoperzy w Pniewie, Pniewo 1, 66-300 Międzyrzecz, odbędzie się konferencja, w ramach której przedstawicielom jednostek samorządowych, reprezentantom jednostek administracji państwowej oraz innym zainteresowanym podmiotom, zostaną zaprezentowane oba projekty.

Za www.lubuskie.pl

Digg this!Stumble this!Dodaj do Techorati!Share on Facebook!Seed Newsvine!Reddit!
  Copyright ©2024 Lubuska Izba Rolnicza, wszystkie prawa zastrzeżone.