BAZY PRODUKTÓW – KONIECZNOŚĆ RYNKU
(inspiracja dla Administratorów gminnych witryn)
Świat globalizuje się coraz bardziej. Są jednak wokół nas w gminach, wsiach i miasteczkach małe zakłady rzemieślnicze, ciekawe punkty usług czy inne ciekawe przedsięwzięcia, których nie ma w internecie.
Wspieranie własnych przedsiębiorców to istotny punkt na witrynach i portalach większości samorządów, miasteczek i gmin w Europie. Bazy z informacją o lokalnych producentach wykonane są na wiele sposobów, np. na stronie gminy wypisane są w poszczególnych linkach tematycznych wg branż lub po prostu „nasza gmina oferuje”.
Można to wykonać np. wg kategorii produktów: PRODUKTY FIRM LOKALNYCH:
i wymieniamy – PIECZYWO, WĘDLINY, MIODY, WARZYWA, PIWA, CIASTA I TORTY, PIWA, KWIATY, SOKI, CATERING, SERY, itp., przy każdym produkcie czy usłudze podać jaki wytwór i gdzie można nabyć, najlepiej z fotografią produktu lub usługi.
Można też wg kategorii branż zakładów: LOKALNI WYTWÓRCY:
PIEKARNIE, MASARNIE, GOSPODARSTWO WARZYWNE, GOSP. EKOLOGICZNE, FRYZJERZY, ZAKŁADY BUDOWLANE, SADY, KWIACIARNIA, PRACOWNIA KOWALSKA, WYRÓB CERAMIKI, itp.
Te podmioty dają mieszkańcom gminy pracę i zapewniają jej rozwój a pamiętajmy, że nie każdy wie wszystko nawet o swojej gminie.
Wspieranie opłaca się i napędza koniunkturę lokalną, daje zaistnieć wielu małym, rzemieślniczym firmom i podmiotom, które giną w globalizacyjnym szumie wirtualnym bez reklamy. W dobie internetu każdy klient ze świata może do nas trafić.
Zachęcam administratorów gminnych stron do dodania linku – Nasze Produkty lub Lokalni Producenci – z podziałem na kategorie. Internet Was odkryje. Zachęcam!
Panie i Panowie tworzący witryny gmin – zróbcie to swoim mieszkańcom i gościom!
M.Pałys