WIZERUNEK POLSKI ZA GRANICĄ
Widoczna promocja naszego kraju tuż za miedzą, w najważniejszych miastach Europy robi wrażenie.
Rozmach kampanii jest niespotykany na naszą skalę, bilbord z Dworca Głównego w Berlinie jest tego przykładem. W otoczeniu nowoczesnego obiektu ze szkła i stali góruje w głównej hali ogromny plakat prezentujący aktywną formę wypoczynku w Polsce. Pod hasłem „POLSKA ZASKAKUJE” – kryje się przekaz, że w Polsce czekają cię rzeczy, których się nie spodziewasz, w pozytywnym sensie.
Proponowane i inne przedsięwzięcia promocyjne mają stanowić pomoc w intensyfikacji przyjazdów turystów zagranicznych do Polski.
Działania służą do poprawy międzynarodowej rozpoznawalności Polski jako kraju atrakcyjnego dla turystów, mającego do zaoferowania konkurencyjne produkty turystyczne wysokiej jakości. We wszystkich działaniach wykorzystywane będą nowoczesne, sprawdzone i skuteczne instrumenty promocji i marketingu turystycznego.
Działania na rynku krajowym mają na celu przede wszystkim podniesienie świadomości Polaków o potencjale turystycznym naszego kraju.
Wartość projektu wynosi 141.780.000 zł. (około 30.000.000 Euro), a grupami docelowymi projektu są :
- Turyści obecni i potencjalni;
- Dziennikarze;
- Zagraniczne środowiska opiniotwórcze;
- Touroperatorzy i agenci podróży;
- Polonia oraz Polacy najnowszej emigracji;
- Cudzoziemscy studenci i absolwenci polskich uczelni;
- Polacy zamieszkujący kraj;
- Krajowe środowiska opiniotwórcze i mieszkańcy;
- Krajowi właściciele i zarządzający atrakcjami tworzącymi produkt turystyczny;
- Zagraniczne organizacje, korporacje i stowarzyszenia.
Do najważniejszych mierzalnych rezultatów założono, m.in. wzrost wydatków turystów związanych z ich pobytem w kraju ( z 4,8 do 5 mld USD), zwiększenie ilości przyjazdów turystów zagranicznych do Polski ( z 13 do 14,2 mln.).
Dla terenów przygranicznych, jakim jest nasze województwo lubuskie, każda pozytywna kampania zmieniająca na lepsze wizerunek Polski, jako nowoczesnego kraju o wyjątkowych walorach turystycznych jest potrzebna.
Red.